Darmowe kursy online i webinary z marketingu – gdzie ich szukać?

Chcesz rozwijać się w marketingu? Nie wiesz, gdzie znaleźć wartościowe darmowe kursy online i webinary? Właśnie dla takich osób jak Ty przygotowałam listę źródeł, z których warto korzystać. Polecam je z czystym sumieniem.


Sprawdź listę darmowych wydarzeń i szkoleń marketingowych w 2024:


1. Google Internetowe Rewolucje

Jest to kurs marketingu internetowego na platformie Google dostępny dla każdego po zalogowaniu się na konto Gmail lub Facebook. Składa się z 28 bloków.

Na platformie znajdziesz kursy online m.in. z:

  • SEO,
  • SEM,
  • analityki,
  • mediów społecznościowych,
  • e – commerce.

Po zaliczeniu wszystkich bloków możesz uzyskać imienny certyfikat.

2. Skillshop

Skillshop to platforma edukacyjna, stanowiąca kompleksowe centrum szkoleniowe dla wszystkich, którzy korzystają z profesjonalnych narzędzi i rozwiązań Google.

Na platformie znajdziesz darmowe kursy online m.in. z:

  • Google Analytics 4 (analiza statystyk stron internetowych),
  • Google Ads (reklamy w internecie),
  • Google Marketing Platform (osiąganie celi marketingowych).

Po ukończeniu kursów możesz otrzymać imienny certyfikat.

3. Akademia PARP

Akademia PARP to portal edukacyjny dla małych i średnich przedsiębiorstw z systemem bezpłatnych szkoleń internetowych. Znajdziesz na nim kursy online m.in. z zakresu marketingu, prawa, finansów czy zarządzania.

Przykładowe tematy kursów online z zakresu marketingu:

  • marketing internetowy,
  • media społecznościowe,
  • komunikacja marketingowa,
  • Employer Branding.

Również tutaj po ukończeniu kursów możesz otrzymać imienny certyfikat.

4. Semstorm

Semstorm to kompleksowe narzędzie usprawniające pracę nad widocznością strony w wyszukiwarkach. Firma prowadzi cykl webinarów z praktycznymi wskazówkami o SEO i content marketingu.

Wszystkie webinary odbywają się na żywo, przy czym są one nagrywane, dzięki czemu zawsze można do nich wrócić. Wszystkie webinary są dostępne zarówno na YouTube, jak i na stronie z webinarami.

Przykładowe tematy webinarów:

  • Praktyczne podstawy tworzenia treści,
  • Jak tworzyć content plan marketingowy
  • Jak pisać artykuły gościnne, eksperckie i blogowe
  • Trendy i sezonowość w content marketingu
  • Podstawy SEO dla początkujących
  • Jak pisać teksty SEO w 2023 roku
  • SEO dla e-commerce

5. DevaGroup

DevaGroup to agencja SEM, organizująca serię webinarów “Pomówmy o marketingu”. Wszystkie webinary odbywają się na żywo, przy czym są one nagrywane, dzięki czemu zawsze można do nich wrócić. Wszystkie webinary są dostępne pod tym linkiem.

Przykładowe tematy webinarów:

  • Jak przygotować skuteczną strategię content marketingową?
  • e-Commerce PR, jak za pomocą content marketingu budować wizerunek sklepu internetowego (WYWIAD)
  • Zintegrowane lejki marketingowo sprzedażowe B2B
  • 7 największych SEO problemów sklepów internetowych
  • Najczęstsze błędy wykrywane przy audytowaniu kont Google Ads
  • Dobre praktyki SEO na przykładzie sklepu internetowego

6. Akademia Verseo

Verseo to firma specjalizująca się m.in. w Google Ads, Strategii i Optymalizacji kampanii Google Ads, Paid i Organic Social. Firma, w ramach Akademii Verseo, organizuje m.in. webinary z zakresu marketingu online oraz narzędzi.

Przykładowe tematy webinarów:

  • SEO + UX = SXO? Obalamy mity i serwujemy fakty, by pomóc Ci zwiększyć sprzedaż!
  • Najważniejsze zmiany w Google Analytics 4
  • Jak dobrać słowa kluczowe, by zwiększyć ruch na stronie?
  • 12 sposobów na skuteczną reklamę wideo na YouTube

7. Scoop

Scoop to agencja content marketingowa, organizująca cykl webinarów content marketingowych “CONTENT BOOST: content marketing od A do Z”. Co ważne, webinary odbywają się tylko na żywo – nie są niestety nagrywane. Warto zatem śledzić na bieżąco, aby nie przegapić webinarów.

Przykładowe tematy webinarów:

  • Stock czy flow? Żongluj rodzajami treści
  • Marketing treści: zacznijmy od początku
  • Dystrybucja – zaniedbana siostra publikacji
  • And the anwer is… skuteczny content marketing
  • Kamienie milowe tworzenia strategii content marketingowej

8. Udemy

Na stronie znajdziesz wiele kursów, m.in. z marketingu. Są tu zarówno płatne (ale często w promocji), jak i darmowe kursy, w języku polskim i angielskim. Masz do nich dożywotni dostęp oraz możliwość uzyskania profesjonalnych porad od ekspertów.

Znajdziesz tu darmowe kursy online, takie jak:

  • Marketing internetowy w praktyce
  • Instagram, Facebook
  • Facebook Ads
  • SEO
  • Google Analytics
  • Google ADS

Po ich ukończeniu możesz otrzymać certyfikaty.

Podsumowanie

Istnieje wiele stron, gdzie można znaleźć darmowe kursy online i webinary z zakresu marketingu, z certyfikatem. W artykule przedstawiłam jednak tylko te, które moim zdaniem są najbardziej wartościowe. Sama z nich korzystam bądź dopiero planuję.

Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Szkolenia: