“Content marketing. Od strategii do efektów” J. Bakalarskiej – Stankiewicz

  • Tytuł książki: Content marketing. Od strategii do efektów
  • Autor książki: Justyna Bakalarska – Stankiewicz
  • Wydawnictwo: Onepress
  • Rok wydania: 2020
  • Kategoria: content marketing
Sprawdź, gdzie kupić

Pierwsza książka na temat content marketingu, którą przeczytałam była autorstwa Tomasza Stopki. Postanowiłam jednak zaopatrzyć się w jeszcze jedną o podobnej tematyce – zdecydowałam się na “Content marketing. Od strategii do efektów” J. Bakalarskiej – Stankiewicz. Czy żałuję?

1. Struktura

Książka składa się ze wstępu, 9 rozdziałów oraz zakończenia. Jest to połączenie teorii z praktyką – oprócz podstawowej wiedzy można tu znaleźć także materiały wizualne, liczne dane statystyczne oraz rekomendacje przydatnych narzędzi. Całość jest utrzymana w kolorach czarno – białych, choć nie zaburza to odbioru treści. Struktura jest przemyślana, płynnie przechodzi od ogółu do szczegółu.

2. Treść

W pierwszych rozdziałach autorka prezentuje podstawową wiedzę w zakresie content marketingu wraz z jego historią i znaczeniem w komunikacji. Opisuje, jak zmieniło się postrzeganie treści przez odbiorców na podstawie praktycznych przykładów. Wyjaśnia także różnicę między content marketingiem a treściami sprzedażowymi. Po niezbędnym wstępie następuje część właściwa, czyli opis strategii.

Justyna Bakalarska-Stankiewicz krok po kroku tłumaczy poszczególne elementy strategii. Najpierw przedstawia teorię, a następnie przechodzi do przykładów i ćwiczeń, dzięki czemu można łatwiej przyswoić treści.

Z książki można m.in. dowiedzieć się:

  • co to znaczy “content is king”,
  • jak zaplanować strategię marketingu treści,
  • na czym polega praca Content Managera,
  • czym są archetypy marki i ich rodzaje,
  • jak pisać językiem korzyści.

3. Ocena

Po książkę Justyny Bakalarskiej-Stankiewicz sięgnęłam z ciekawości – jako blogerka i studentka marketingu i public relations. Chciałam dowiedzieć się czegoś więcej na temat tworzenia contentu, gdyż zawodowo głównie tym się zajmuję. Zależało mi na uporządkowaniu wiedzy oraz rozwinięciu już posiadanej. Czy książka spełniła moje oczekiwania? Tak. Zawiera sporą dawkę wiedzy, liczne przykłady, umożliwiające przełożenie teorii na praktykę, a także niezwykle wartościową serię “Z warsztatu Content Managera”.

4. Podsumowanie

“Content marketing. Od strategii do efektów” J. Bakalarskiej – Stankiewicz to obowiązkowa pozycja dla osób zajmujących się budowaniem marki i tworzeniem contentu – zarówno profesjonalistów, jak i osób początkujących. Książka pozwala zrozumieć na czym polega marketing treści, a także w zrozumiały sposób wyjaśnia, jak opracować skuteczną strategię. To poradnik, który pozwala zdobyć wiedzę teoretyczną i od razu przełożyć ją na praktykę. Z pewnością jeszcze nieraz wrócę do tej książki.

Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Recenzje: