„Skuteczna reklama na Facebooku” A. Jabłońskiego

  • Tytuł książki: Skuteczna reklama na Facebooku
  • Autor książki: Artur Jabłoński
  • Wydawnictwo: Grupa Marketer
  • Rok wydania: 2019
  • Kategoria: sprzedaż, social media

Sprawdź, gdzie kupić

Chcesz nauczyć się tworzyć reklamy na Facebooku? Zastanawiasz się od czego zacząć? W takim razie ta recenzja jest dla Ciebie. Sprawdź, czy warto kupić książkę „Skuteczna reklama na Facebooku” A. Jabłońskiego. Od niedawna dostępna jest rozszerzona wersja tej książki – „Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie”.

1. Struktura

Książka składa się ze wstępu, 4 modułów podzielonych na kilka rozdziałów oraz zakończenia. W środku znajduje się wiele rysunków z konta reklamowego oraz przykładów poprawnych i niepoprawnych kampanii, dzięki czemu z łatwością można przyswoić wiedzę. Pozycja jest utrzymana w czarno-białych barwach, co (jak już wspominałam w innej recenzji) jest akurat typowe dla książek Artura Jabłońskiego. Jej struktura jest przemyślana, płynnie przechodzi od ogółu do szczegółu.

2. Treść

„Skuteczna reklama na Facebooku” A. Jabłońskiego to książka w całości poświęcona reklamie na platformie społecznościowej – Facebook. Autor prowadzi czytelnika krok po kroku po poszczególnych etapach – od założenia strony firmowej i konta reklamowego, poprzez szczegóły dotyczące struktury kont, typy celów, wybór grupy docelowej i formatu reklamowego, stosowanie wykluczeń, po analizę wyników reklam i instrukcję ustawienia reklam. Odwołuje się do swojego wieloletniego doświadczenia oraz licznych przykładów zrealizowanych kampanii.

Dużą część książki Artur Jabłoński poświęcił remarketingowi, mechanizmowi tworzenia reklam, a także przykładom, na podstawie których tłumaczył zawiłe kwestie. Dzieli się również gotowymi pomysłami na skuteczne grupy docelowe oraz opisał elementy reklam, które wpływają na ich skuteczność. Przekłada teorię na praktykę.

Z książki można m.in. dowiedzieć się, jak:

  • założyć stronę firmową i konto reklamowe
  • stworzyć kampanię krok po kroku (wybrać cele, dobrać grupę docelową, formaty reklamowe itd.)
  • tworzyć angażujące grafiki i teksty
  • analizować reklamy i mierzyć ich skuteczność
  • podłączyć piksel Facebooka.

3. Ocena

Książkę czytałam etapami. To kolejna pozycja, której nie da się przeczytać jednym tchem. Trzeba ją przeczytać w skupieniu i co jakiś czas wracać do poszczególnych fragmentów. Pozycję oceniam bardzo dobrze, choć brakowało mi w niej części poświęconej finansom (rozliczaniu faktur itd) – liczyłam, że dzięki niej rozwieję swoje wątpliwości. Niestety tak się nie stało, a szkoda. W każdym razie, jak tylko będę miała okazję stworzyć pierwszą reklamę na Facebooku, to z pewnością wrócę do tej pozycji.

4. Podsumowanie

Książka „Skuteczna reklama na Facebooku” A. Jabłońskiego to bardziej wprowadzenie do panelu reklamowego Facebooka niż kompleksowy poradnik dla zaawansowanych – stanowi idealne źródło wiedzy dla początkujących reklamodawców. Przyda się jednak każdemu, kto chciałby nauczyć się tworzyć skuteczne reklamy na Facebooku.

Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Recenzje:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *