“Superfani” Pata Flynna

  • Tytuł książki: Superfani. Proste sposoby jak się wyróżnić, wyhodować swoje plemię i odnieść sukces w biznesie
  • Autor książki: Pat Flynn
  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Relacja
  • Rok wydania: 2019
  • Kategoria: social media
Sprawdź, gdzie kupić

Książka Pata Flynna “Superfani” to pierwsza w pełni poświęcona budowaniu społeczności, którą miałam okazję trzymać w rękach. Uprzednio czytałam pozycje dotyczące stricte public relations, copywritingu czy social mediów. Czy cieszę się, że znalazła się w mojej domowej bibliotece?

1. Struktura

Książka składa się z wprowadzenia, pięciu obszernych części, a także licznych materiałów dodatkowych takich jak ćwiczenia czy darmowy dostęp do bonusowych materiałów w ramach tegoż kursu. Można w nim znaleźć arkusze do pobrania, nagrania wideo oraz wszystkie wymienione zasoby i linki. Materiały te współgrają ze strukturą książki, stanowiąc uzupełnienie zawartych treści. Jest to doskonałe połączenie teorii z praktyką. Pozycja płynnie przechodzi o ogółu do szczegółu.

2. Treść

“Superfani” Pata Flynna nie jest typową książką biznesową. To rozbudowana historia mająca swój początek, rozwinięcie i zakończenie, gdzie autor opisuje swoją drogę na sam szczyt. Krok po kroku omawia początki i kroki milowe, które znacząco wpłynęły na rozwój jego firmy. Stawia tezę, że kluczem do osiągnięcia sukcesu w biznesie, bez względu na jego specyfikę, są superfani:

(…) Tak bardzo Cię uwielbiają i doceniają to, kim jesteś i co robisz, że wesprą cię i z całego serca polecą innym. To właśnie oni sprawiają, że twój biznes jest przyszłościowy.

Zgodnie z koncepcją Pata Flynna nie potrzebujemy miliona fanów, by odnieść sukces. Wystarczy zaledwie jedna osoba, która opowie o nas innym ludziom, a Ci z kolei kolejnym. W ten sposób część z tych osób może stać się naszymi superfanami.

Aby stworzyć dobrze prosperujący biznes, nie musisz zmieniać całego świata – wystarczy, że zmienisz świat jednej osoby.

Z książki można się dowiedzieć m.in.:

  • czym jest Piramida Fanów i z jakich elementów się składa,
  • jak zbudować zaangażowaną społeczność,
  • jak przekształcić zwykłych odbiorców w superfanów,
  • czego unikać podczas tworzenia społeczności superfanów.

3. Ocena

Pat Flynn za pomocą licznych historii w prosty sposób wyjaśnia, dlaczego tak ważne jest budowanie zaangażowanej społeczności wokół marki oraz przedstawia praktyczne wskazówki, jak tego dokonać. Ponadto ćwiczenia na koniec poszczególnych rozdziałów pomagają usystematyzować wiedzę i z łatwością wdrożyć ją w swoim biznesie.

Lekki styl, anegdotki i historie z życia autora wraz z wieloma informacjami na temat jego życia prywatnego sprawiają, że jest to pozycja godna uwagi. Czytając książkę można odnieść wrażenie, że autor nie tyle sprzedaje swój produkt, co swój wizerunek.

4. Podsumowanie

“Superfani” Pata Flynna stanowi doskonałe kompendium wiedzy w zakresie budowania zaangażowanej społeczności. To pozycja zarówno dla zwykłych twórców, jak i firm. Jest to bardzo dobry poradnik dla każdego, kto chce świadomie budować swoją grupę odbiorców.

Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Recenzje: