Konto twórcy czy firmowe na Instagramie?

Instagram to w pełni bezpłatny serwis społecznościowy, który umożliwia użytkownikom m.in. edycję zdjęć i filmów oraz stosowanie do nich filtrów cyfrowych. Serwis jest dostępny zarówno w wersji mobilnej, jak i na komputer. W ramach aplikacji dostępne są cztery rodzaje kont: osobiste, prywatne oraz profesjonalne (biznesowe i twórcy). Z jakiego konta lepiej korzystać – konto twórcy czy firmowe na Instagramie?

1. Czym jest konto profesjonalne na Instagramie?

Konto profesjonalne na Instagramie daje dostęp do funkcji biznesowych oraz statystyk. Dzięki tym narzędziom można dowiedzieć się m.in. kto obserwuje dane konto czy w jakich godzinach najlepiej dodawać posty. Istnieje również możliwość wyświetlania lub ukrywania w profilu kategorii firmy oraz informacji kontaktowych. Pod kontem profesjonalnym na Instagramie rozumie się konto twórcy i firmowe (prowadzenie ich jest darmowe).

2. Jak przełączyć na konto profesjonalne?

Aby przełączyć z konta osobistego na profesjonalne i uzyskać dostęp do rozszerzonych funkcji na Instagramie wystarczy:

  1. Przejść do ustawień swojego profilu i nacisnąć trzy poziome kreski w prawym górnym rogu
  2. Dotknąć „ustawienia”
  3. Dotknąć „konto”
  4. Nacisnąć „przejdź na konto profesjonalne”
  5. Wybrać odpowiednio: konto twórcy czy firmowe
  6. Połączyć konto profesjonalne ze stroną firmową na Facebooku (opcjonalnie)
  7. Dodać szczegóły np. kategorię firmy czy informacje kontaktowe
  8. Nacisnąć „gotowe”.

Oczywiście w każdej chwili można zmienić rodzaj profilu na osobiste czy twórcy/firmowe. Wystarczy wykonać kroki 1 – 4.

3. Konto firmowe / twórcy na Instagramie – charakterystyka

Dla kogo?

Konto firmowe jest przede wszystkim dedykowane dla sprzedawców detalicznych, firm lokalnych, marek, organizacji i dostawców usług, ale tak naprawdę może z niego korzystać każdy, kto chce zajmować się swoją działalnością „na poważnie”. Zatem mogą z niego korzystać też blogerzy i influencerzy, którzy chcą rozwijać swoje konta i działać bardziej świadomie. Umożliwia przydzielenie profilu do jednej z kategorii: Artysta, Blog osobisty, Produkt/usługa, Sztuka, Muzyk/zespół, Zakupy i sprzedaż detaliczna, Zdrowie/uroda, sklep spożywczy.

Natomiast konto twórcy jest przeznaczone głównie dla osób publicznych, producentów treści, artystów i liderów opinii. Dostępne kategorie to: Aktor, Artysta, Autor, Bloger, DJ, Dziennikarz, Edytor, Fotograf, Gracz, Kandydat polityczny, Komik, Model/modelka fitness, Mówca motywacyjny, Muzyk, Muzyk/zespół, Naukowiec, Osoba publiczna, Pisarz, Polityk, Postać filmowa, Prezenter, Producent, Projektant, Projektant architektoniczny, Projektant graficzny, Projektant mody, Projektant stron graficznych, Przedsiębiorca, Reżyser, Sportowiec, Studio projektowania wnętrz, Szef kuchni, Szkolenia, Tancerz/tancerka, Trasa koncertowa, Trener fitness, Twórca cyfrowy, Twórca filmów o grach, twórca wideo, Urzędnik państwowy.

Funkcje profili:

  • udostępnianie numeru telefonu i adresu e-mail w opisie, ale tylko na koncie firmowym także lokalizacji (wszystkie informacje można ukryć pod przyciskami na profilu)
  • CTA (przycisk do działania): na koncie firmowym – połączenie profilu z innymi usługami online, umożliwiając tym samym odbiorcom interakcję z firmą bezpośrednio z profilu, zaś na koncie twórcy – oferowanie kart podarunkowych, dostaw jedzenia lub jedzenia na wynos bezpośrednio z profilu, można połączyć profil z danym partnerem (np. Gift Up!, SumUp czy Uber Eats)
  • umieszczenie jednego linku internetowego w opisie
  • dostęp do rozbudowanych statystyk (pozwalają na monitorowanie skuteczności działań i poznanie grupy odbiorców)
  • rozszerzona skrzynka odbiorca (podział wiadomości na ogólne i główne, możliwość filtrowania ich na nieprzeczytane i oflagowane oraz sortować oczekujące prośby według czasu lub ważności konta)
  • możliwość tworzenia postów sponsorowanych
  • dodawanie postów, stories i wyróżnionych relacji
  • komentowanie, like’owanie, udostępnianie postów i stories
  • swipe up od 10tys. na stories
  • naklejki na stories, lokalizacja, wzmianka itd.

5. Podsumowanie – konto twórcy czy firmowe na Instagramie?

Jak można zauważyć – te dwa rodzaje kont są do siebie podobne, lecz nie identyczne. Przede wszystkim różnią się podziałem na kategorie (konto twórcy udostępnia ich więcej i bardziej szczegółowe niż konto firmowe), przyciskiem do działania czy możliwością dodania lokalizacji do opisu (funkcja dostępna tylko na koncie firmowym). Jedno jest pewne: konta profesjonalne są znacznie bardziej rozbudowane niż profil osobisty, dlatego warto rozważyć przełączenie na któreś z nich.

Przeczytaj także inne wpisy z kategorii social media:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *