Konto twórcy na Instagramie

Na Instagramie pojawił się nowy rodzaj konta – konto twórcy. Do tej pory były dwa: osobiste (bez statystyk) i biznesowe (ze statystykami). Konto twórcy jest dedykowane osobom publicznym, producentom treści, artystom i influencerom. W artykule przedstawię krok po kroku jak przełączyć na ten rodzaj konta oraz czym się on charakteryzuje.

Konto twórcy na Instagramie – jak przełączyć?

Aby przełączyć profil na Instagramie na konto twórcy należy:

1. Wejść w ustawienia swojego profilu, wybrać opcję konto i „przełącz na konto twórcy”.

2. Po przełączeniu na konto twórcy należy przejść przez ustawienia

Na początku pojawiają się podstawowe informacje na temat konta, czyli dla kogo jest przeznaczone oraz czym się wyróżnia od innych rodzajów kont na Instagramie.

Po naciśnięciu przycisku „dalej” należy wybrać odpowiednią kategorię konta spośród wielu podanych, m, in. Bloger, Aktor, Dziennikarz, Fotograf czy Przedsiębiorca:

Następnie sprawdzić informacje kontaktowe:

A na koniec ustawienie opcji wyświetlania profilu:

I gotowe!

Konto twórcy na Instagramie – charakterystyka

Konto to wyróżnia się kilkoma nowymi funkcjami:

1. Nowa, rozszerzona skrzynka odbiorcza

Skrzynkę podzielono na dwie zakładki: główną i ogólną. Można przerzucać wiadomości między nimi, aby je posegregować i utrzymać porządek. Istnieje także możliwość filtrowania ich na nieprzeczytane i oflagowane oraz sortować oczekujące prośby według czasu lub ważności konta.

2. Rozszerzone statystyki

Dzięki nim można sprawdzić eks – obserwujących i obserwujących według dni, a zatem ocenić, które treści na to wpłynęły.

W porównaniu do statystyk z konta firmowego tutaj można przesuwać palcem po wykresie i sprawdzać wyniki z danego dnia: ile osób nas przestało obserwować (eks – obserwujący), a ile zaobserwowało (obserwujący). Następnie można sprawdzić, jakie treści tego dnia powstały.

Więcej o statystykach na Instagramie przeczytasz TUTAJ.

3. Relacje na Twój temat

Funkcja ta jest dostępna tylko dla użytkowników posiadających konto firmowe lub twórcy. Relacje na Twój temat będą wyświetlane i udostępniane wtedy, gdy kiedy wspomni się o Tobie w relacji w ciągu ostatnich 24 godzin. Wcześniej relacje można było zobaczyć tylko w skrzynce odbiorczej, a teraz wszystkie są zebrane w jednym miejscu, w powiadomieniach.

4. Nowości w ustawieniach

  • materiały powiązane z marką – na koncie twórcy można oznaczać partnera biznesowego automatycznie bądź ręcznie
  • szybkie odpowiedzi – możliwość stworzenia schematu odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania
  • minimalny wiek – od teraz na koncie twórcy można wybrać wiek odbiorców i ich kraj pochodzenia, co pozwoli na wyświetlanie postów i relacji interesującej nas grupie docelowej

Podsumowanie – konto twórcy na Instagramie

Jest to rozbudowane i wzbogacone o nowe funkcje konto firmowe. Umożliwia pogłębienie analizy danych i sortowanie wiadomości w skrzynce odbiorczej. Jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które mają wielu obserwujących i chcą mieć wszystko pod kontrolą.

Przeczytaj także inne wpisy z kategorii social media:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *