Szkolenia – po co, dla kogo i jak wyglądają?

Zastanawiasz się po co są szkolenia? Czy dzięki nim zdobędziesz wiedzę, która Ci się przyda w codziennej pracy? Nie wiesz jak się do nich przygotować? A może jesteś na początku drogi zawodowej i zastanawiasz się jak zrobić pierwszy krok w kierunku rozwoju?

W tym artykule postaram się rozwiać te wątpliwości oraz przedstawić m.in. ich zalety.

Szkolenia – po co?

Istnieje wiele ofert szkoleń, zarówno płatnych jak i bezpłatnych. Dlaczego jednak warto na nie chodzić:

  • umożliwiają zdobycia praktycznej wiedzy – prelegentami są najczęściej osoby, które specjalizują się w danej tematyce
  • rozwój umiejętności przydatnych w życiu i pracy zawodowej – tzw. kompetencji miękkich i twardych
  • networking – nawiązanie znajomości z osobami o podobnych zainteresowaniach, które mogą w przyszłości zaowocować np. współpracą biznesową
  • uczęszczanie na szkolenia jest dobrze widziane przez przyszłych i obecnych pracodawców
  • umożliwiają dyskusję na tematy branżowe
  • pomogą postawić pierwsze kroki na ścieżce zawodowej – podwyższenie swoich kompetencji, bezcenny wpis do CV oraz możliwość znalezienia pracy
  • możliwość uzyskania certyfikatu potwierdzających nabyte umiejętności.

Szkolenia – dla kogo?

Szkolenia są dla każdego, kto chce rozwijać swoje kompetencje oraz wiedzę z naciskiem na praktykę. Nie ważne czy jesteś zawodowcem czy dopiero raczkujesz w branży – zawsze możesz wziąć udział. Warto choć jeden raz przyjść na takie szkolenie i zobaczyć jak to wygląda, by przekonać się czy Ci odpowiada taki tryb nauki.

Szkolenia – jak się przygotować?

Idąc na szkolenie warto pamiętać o:

  • notesie
  • długopisie
  • telefonie (by ewentualnie zrobić zdjęcia jakiegoś slajdu)
  • bilecie (jeśli była wymagana rejestracja)
  • sprawdzeniu harmonogramu i tematów wystąpień
  • przyjrzeniu się doświadczeniu prelegenta i firmie, w której pracuje (np. w celu ewentualnej rozmowy na temat pracy)
  • byciu punktualnie.

Szkolenia – jak wyglądają?

Szkolenie zazwyczaj ma motyw przewodni, wokół którego skoncentrowana jest tematyka wystąpień. Składa się z kilku prezentacji, między którymi jest krótka przerwa techniczna w celu przełączenia prelekcji. W tym czasie można rozmawiać, a także pójść po coś do picia.

Szkolenia zazwyczaj odbywają się przestrzeni coworkingowej bądź w kawiarni. Najczęściej jest albo zapewniony dostęp do darmowego napoju albo możliwość jego kupienia. Niekiedy dla uczestników jest także przygotowany poczęstunek. Ponadto po każdej prelekcji istnieje możliwość zadawania pytań oraz wymiany poglądów (nawet lepiej włączać się w dyskusję).

Prelekcja zazwyczaj trwa od 15 minut do godziny i ma formę krótkiej prezentacji danego zagadnienia. Opiera się na samej praktycznej wiedzy i płynnie przechodzi od ogółu do szczegółu. Ktoś, kto nie miał wcześniej styczności z danym tematem na spokojnie może dowiedzieć się podstaw.

Podsumowanie

Nie ma wątpliwości, że warto chodzić na szkolenia. Pozwalają one nabyć lub rozwinąć przydatne umiejętności i kompetencje, a także praktyczną wiedzę. Jest to także idealna okazja do poznania osób o podobnych zainteresowanaich i uczenia się od profesjonalistów. Wystarczy się tylko przemóc i zrobić ten pierwszy krok w kierunku rozwoju osobistego.

Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Szkolenia:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *