Automatyzacja marketingu, inaczej marketing automation, jest jednym z ważniejszych elementów działań marketingowych. Wykorzystuje bowiem różne kanały dotarcia i komunikacji z odbiorcami, tym samym wspierając proces sprzedaży. Czym zatem jest automatyzacja marketingu i na czym polega? Tego dowiesz się z poniższego artykułu.
Czym jest automatyzacja marketingu?
Automatyzacja marketingu polega na prowadzeniu działań marketingowych przy wykorzystaniu specjalnego oprogramowania oraz narzędzi. Celem jest zwiększenie efektywności prowadzonych kampanii marketingowych.
Automatyzacja pozwala:
- zaoszczędzić sporo czasu i pracy,
- tworzyć bazy danych Klientów,
- planować i personalizować komunikaty do odbiorców,
- gromadzić dane na temat odbiorców, takie jak zainteresowania czy dane demograficzne,
- monitorować współczynniki otwarć i odrzuceń komunikatów, a także klikalności,
- monitorować i analizować zachowania odbiorców odwiedzających daną stronę internetową.
Automatyzacja marketingu – kanały komunikacji
Automatyzacja marketingu wykorzystuje szereg kanałów komunikacji, które można wykorzystać praktycznie do każdego rodzaju kampanii. Wystarczy je odpowiednio dostosować do swoich potrzeb.
Najpopularniejszymi kanałami są:
- E-mail – doskonale sprawdzi się np. do wiadomości powitalnych, sprzedażowych czy edukacyjnych
- SMS-y – można je wykorzystać jako krótkie komunikaty dotyczące aktualnej promocji czy potwierdzenia transakcji
- Landing page – pozwala generować leady, tj. pozyskiwać dane kontaktowe potencjalnych Klientów (najczęściej adresy e-mail lub numery telefonów)
- Chatbot – umożliwia prowadzenie konwersacji z potencjalnym Klientem za pomocą uprzednio przygotowanych zautomatyzowanych scenariuszy, można je wykorzystać np. na stronie internetowej lub w social mediach
- Pop-up na stronie internetowej – głównie służy do generowania leadów, dzięki niemu można poprosić odbiorców o dodatkowe dane np. adres e-mail do wysyłania newslettera (warto za zapis zaoferować atrakcyjny rabat lub e-book, by odpowiedzieć na realne potrzeby odbiorców)
Seopilot – narzędzie do automatyzacji marketingu
Na rynku jest wiele narzędzi do automatyzacji marketingu. Jednym z nich jest Seopilot, który służy do pełnej automatyzacji procesów pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych, a także usług content marketingu.
Seopilot oferuje szereg kompleksowych usług w jednym miejscu:
- SEO
- Copywriting
- Content marketing
- Moduł dla e-commerce
- Bazę wiedzy
- Analizę stron i konkurentów
Szczegółowe informacje dostępne na stronie: www.seopilot.pl
Artykuł sponsorowany
Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Marketing i PR: