Automatyzacja marketingu, inaczej marketing automation, jest jednym z ważniejszych elementów działań marketingowych. Wykorzystuje bowiem różne kanały dotarcia i komunikacji z odbiorcami, tym samym wspierając proces sprzedaży. Czym zatem jest automatyzacja marketingu i na czym polega? Tego dowiesz się z poniższego artykułu.

Czym jest automatyzacja marketingu?

Automatyzacja marketingu polega na prowadzeniu działań marketingowych przy wykorzystaniu specjalnego oprogramowania oraz narzędzi. Celem jest zwiększenie efektywności prowadzonych kampanii marketingowych.

Automatyzacja pozwala:

  • zaoszczędzić sporo czasu i pracy,
  • tworzyć bazy danych Klientów,
  • planować i personalizować komunikaty do odbiorców,
  • gromadzić dane na temat odbiorców, takie jak zainteresowania czy dane demograficzne,
  • monitorować współczynniki otwarć i odrzuceń komunikatów, a także klikalności,
  • monitorować i analizować zachowania odbiorców odwiedzających daną stronę internetową.

Automatyzacja marketingu – kanały komunikacji

Automatyzacja marketingu wykorzystuje szereg kanałów komunikacji, które można wykorzystać praktycznie do każdego rodzaju kampanii. Wystarczy je odpowiednio dostosować do swoich potrzeb.

Najpopularniejszymi kanałami są:

  • E-mail – doskonale sprawdzi się np. do wiadomości powitalnych, sprzedażowych czy edukacyjnych
  • SMS-y – można je wykorzystać jako krótkie komunikaty dotyczące aktualnej promocji czy potwierdzenia transakcji
  • Landing page – pozwala generować leady, tj. pozyskiwać dane kontaktowe potencjalnych Klientów (najczęściej adresy e-mail lub numery telefonów)
  • Chatbot – umożliwia prowadzenie konwersacji z potencjalnym Klientem za pomocą uprzednio przygotowanych zautomatyzowanych scenariuszy, można je wykorzystać np. na stronie internetowej lub w social mediach
  • Pop-up na stronie internetowej – głównie służy do generowania leadów, dzięki niemu można poprosić odbiorców o dodatkowe dane np. adres e-mail do wysyłania newslettera (warto za zapis zaoferować atrakcyjny rabat lub e-book, by odpowiedzieć na realne potrzeby odbiorców)

Seopilot – narzędzie do automatyzacji marketingu

Na rynku jest wiele narzędzi do automatyzacji marketingu. Jednym z nich jest Seopilot, który służy do pełnej automatyzacji procesów pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych, a także usług content marketingu.

Seopilot oferuje szereg kompleksowych usług w jednym miejscu:

  • SEO
  • Copywriting
  • Content marketing
  • Moduł dla e-commerce
  • Bazę wiedzy
  • Analizę stron i konkurentów

Szczegółowe informacje dostępne na stronie: www.seopilot.pl

Artykuł sponsorowany

Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Marketing i PR:

O autorze

Jestem Specjalistką ds. marketingu, pasjonatką kreatywnego contentu i skutecznej komunikacji.

Uczę, jak tworzyć skuteczny content oraz rozwijać markę.

Ze mną rozwiniesz swoją markę!