Kompetencje dobrego marketingowca – czy je masz?

Dopiero zaczynasz przygodę z marketingiem? Zastanawiasz się jakie są kompetencje dobrego marketingowca? Przeglądając oferty pracy i staży można zauważyć, które cechy są szczególnie pożądane przez przyszłych pracodawców. Oczywiście nie oznacza to, że bez tych cech nie możesz pracować w tym zawodzie, po prostu są one przydatne w codziennej pracy.

1. Kreatywność

Osoba, która bierze udział w tworzeniu kampanii marketingowych musi być niezwykle pomysłowa. W tej pracy należy wykazać się błyskotliwością i nieszablonowym sposobem myślenia. Niedopuszczalne jest powielanie schematów, trzeba nieustannie wymyślać nowe strategie oraz nowymi sposobami docierać do odbiorców. Jest to kluczowa umiejętność wymagana w zasadzie na każdym stanowisku w tej branży.

2. Analityczny umysł

Od jakiegoś czasu jest to jedna z kompetencji dobrego marketingowca. Musi on umieć m.in. wyciągać wnioski ze statystyk, przygotować analizę rynkową, zmierzyć efektywność kampanii czy tworzyć raporty. Konieczne jest także, aby znał i umiał obsługiwać różne narzędzia analityczne, takie jak Google Analytics, Google AdWords, Brand24 czy systemy reklamowe w social media.

3. Lekkie pióro

W wielu ofertach pracy można znaleźć wyrażenie „lekkie pióro”, co ono jednak oznacza? Jest to umiejętność tworzenia dobrych, kreatywnych i angażujących tekstów, które z przyjemnością się czyta. Po prostu trzeba mieć talent do pisania, a nie każdy go niestety ma. Dobrze jednak jeśli marketingowiec umie tworzyć wysokiej jakości content (treści marketingowych).

4. Umiejętności językowe

Marketingowiec powinien także mieć zdolności językowe, czyli posługiwać co najmniej komunikatywnie językiem angielskim w mowie i piśmie, a najlepiej gdy umie płynnie. Jest to niezbędne, gdyż obecnie wiele firm współpracuje z zagranicznymi kontrahentami. Kompetencje te umożliwiają również wykorzystywanie anglojęzycznych materiałów do pracy i nauki.

5. Dobra organizacja i terminowość

Kolejne kompetencje dobrego marketingowca to dobra organizacja i dotrzymywanie terminów. Zazwyczaj taka osoba pracuje nad kilkoma projektami jednocześnie, zatem musi umieć dobrze planować i zarządzać swoim czasem by nie zakłócić przebiegu kampanii marketingowej.

6. Odporność na stres i komunikatywność

Ta umiejętność ma bardzo duże znaczenie w pracy marketingowca, gdyż taka osoba często musi w krótkim czasie stworzyć cały projekt i uzyskać zachwycające efekty. Dodatkowo musi ściśle trzymać się terminów oraz utrzymywać kontakty z klientami. Zatem w takiej pracy trzeba mieć żelazne nerwy, wysokie zdolności komunikacyjne i być konsekwentnym.

7. Nieustanna chęć rozwoju

Branża marketingu dynamicznie się rozwija, dlatego należy uaktualniać posiadaną wiedzę i zdobywać coraz to nowe umiejętności w tym zakresie. Ważne jest, aby osoby pracujące w marketingu również się nie zatrzymywały i były gotowe na nową wiedzę. Marketingowcy muszą być na bieżąco z nowinkami technologicznymi i narzędziami marketingowymi. Jeśli zastanawiasz się jak zacząć pracę w marketingu lub się rozwijać w tej branży to odpowiedź znajdziesz TUTAJ.

8. Otwartość w kontaktach interpersonalnych

Niekiedy praca wymaga od nas kontaktu telefonicznego lub twarzą twarz z klientami czy firmami. Zatem przydatna jest komunikatywność i otwartość, a także pewność siebie i empatia.

Ta umiejętność przydaje się także w przypadku pracy zespołowej. Należy umieć porozumiewać się z pracownikami i z nimi współpracować – od tego zależy atmosfera w pracy i powodzenie w projektach.

Podsumowanie

W marketingu nie tyle ważne jest wykształcenie, ile posiadanie odpowiednich kompetencji dobrego marketingowca. Przede wszystkim trzeba być kreatywnym, zaangażowanym i posiadać rozbudowane zdolności interpersonalne. Dzięki temu zdobywanie nowych umiejętności przychodzi z łatwością, a praca staje się prawdziwą przyjemnością.

Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Marketing i PR:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *