Blog o marketingu – top 6 wartych śledzenia

Wśród olbrzymiej ilości stron w internecie trudno jest wybrać jeden jedyny blog o marketingu, który spełnia wszystkie potrzeby. Warto zatem śledzić kilka. Przygotowałam listę blogów marketingowych, które sama obserwuję i polecam – zarówno dla początkujących osób w branży, jak i zaawansowanych marketerów. Każdy znajdzie coś dla siebie.

1. Sprawny Marketing

Blog zawiera praktycznie wszystkie informacje o marketingu, m.in.:

  • e – mail marketing,
  • content marketing,
  • social media,
  • copywriting,
  • SEO,
  • e – commerce.

Twórcami artykułów są doświadczeni marketerzy, którzy tworzą praktyczne poradniki, instrukcje oraz wskazówki. Oprócz bloga warto także śledzić fanpage’a “sprawny.marketing”, gdzie są publikowane najnowsze artykuły z bloga i co tydzień w poniedziałek odbywają się live’y z podsumowaniem marketingowym tygodnia.

Serwis organizuje nie tylko szkolenia i konferencje branżowe np. I love marketing, ale także wydaje magazyn “Sprawny Marketing”, w którym są zebrane wszystkie najważniejsze informacje.

2. Nowy marketing

To kolejny blog marketingowy, który warto śledzić na bieżąco. Dzięki niemu zdobędziesz wiedzę z zakresu:

Serwis zawiera praktyczne porady z zakresu marketingu, a same artykuły są przygotowywane przez doświadczonych praktyków. Znajdziesz tu nie tylko wskazówki i ciekawostki, ale także m.in. opis zawodów w branży.

3. Artur Jabłoński

Twórca bloga, Artur Jabłoński, porusza różne kwestie marketingowe, ale głównie:

Znajdziesz tu wiele przydatnych wpisów, praktycznych wskazówek i instrukcji. Blog przede wszystkim jest kojarzony z copywritingiem i reklamami na Facebooku, czyli tym czym zajmuje się agencja Artura Jabłońskiego.

4. Rysuje fejsbuki

Rysuje fejsbuki to blog rysunkowy o social mediach, który jest prowadzony przez Tomasza Brusika. Za pomocą satyrycznych rysunków, infografik, komiksów oraz memów twórca przedstawia to, co się aktualnie dzieje w mediach społecznościowych.

Oprócz humorystycznych obrazków znajdziesz tu również praktyczne porady na temat mediów społecznościowych, m.in o:

  • Facebooku,
  • Instagramie,
  • LinkedInie.

5. Whitepress

Ten blog marketingowy zawiera treści dotyczące m.in.:

  • content marketingu,
  • influencer marketingu,
  • SEO,
  • copywritingu,
  • social media,
  • reklamy natywnej,
  • video marketingu.

Artykuły są napisane w formie poradników, instrukcji oraz praktycznych wskazówek. Są tu zarówno podstawowe, jak i zaawansowane treści. Na bogu znajdziesz odpowiedź na dosłownie każdy temat.

WhitePress organizuje także tematyczne webinary, szkolenia czy konferencje. Warto sprawdzić ich ofertę.

6. Medialna Perspektywa

Ta strona jest poświęcona zarówno marketingowi, jak i branży PR. Znajdziesz tu m.in. artykuły z:

  • social mediów,
  • komunikacji,
  • kampanii reklamowych.

Jest to młoda strona (2018 r.), ale bardzo szybko się rozwija. Zawiera wiele praktycznych wskazówek napisanych przystępnym językiem, a strona jest bardzo intuicyjna.

Podsumowanie

Zdaję sobie sprawę, że nie wszystkie blogi marketingowe warte śledzenia znalazły się na mojej liście, ale jak zaznaczyłam na początku – są tutaj te, które ja obserwuję. Oczywiście z czasem planuję rozszerzyć moją listę, bo jak się mówi: “apetyt rośnie w miarę jedzenia”.

Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Marketing i PR:

13 thoughts on “Blog o marketingu – top 6 wartych śledzenia

    1. W szczególności polecam:
      1) Social Media | Content Marketing | PPC Ads [ArturJablonski.com]
      2) Tygrysy Socialu
      3) Skuteczny fanpage i reklama w social media
      4) #JBCREW social media + influence marketing

      Są to grupy prowadzone przez specjalistów.

  1. Bardzo ciekawe zestawienie. Marketing obejmuje wszelkie działania, które mają m.in. wspierać sprzedaż produktów czy usług. Ze względu na rozwój technologii oraz postęp w informatyzacji społeczeństwa wiele firm decyduje się korzystać z marketingu internetowego, który staje się coraz bardziej popularny. Pole do popisu jest duże, a skuteczna kampania reklamowa obejmuje więcej niż jeden kanał dotarcia do odbiorców. Nasze działania w Internecie powinny zależeć od przyjętej strategii marketingowej.

Comments are closed.