- Tytuł książki: Strategiczne podejście do działania w social mediach
- Autorka książki: Anna Ledwoń-Blacha
- Wydawnictwo: Onepress
- Rok wydania: 2023
- Kategoria: strategia, social media
Promujesz biznes w social mediach, ale nie widzisz efektów? Chcesz dowiedzieć się, jak w pełni wykorzystać potencjał mediów społecznościowych? Poznaj książkę “Strategiczne podejście do działania w social mediach” i osiągnij swoje cele!
1. Struktura
Książka składa się ze wstępu i 16 krótkich rozdziałów – każdy z nich jest dedykowany jednemu konkretnemu tematowi. Autorka płynnie przechodzi od jednego zagadnienia do drugiego – zachowany jest ciąg logiczny.
Pozycja zawiera wiele ilustracji, przykładów i checklist, ułatwiających zrozumienie przedstawionych treści oraz ich uporządkowanie (szczególnie istotne dla wzrokowców). Całość jest utrzymana w kolorach czarno – białych, choć nie zaburza to odbioru treści. Struktura jest przemyślana, przejrzysta.
2. Treść
Książka “Strategiczne podejście do działania w social mediach” jest w całości poświęcona budowaniu strategii komunikacji w social mediach. Autorka Anna Ledwoń-Blacha na początku krótko wyjaśnia, czym są social media i jaka jest ich historia, a następnie przechodzi już do części właściwej, tj. jak krok po kroku opracować strategię. Choć wykorzystuje branżową terminologię, książka jest napisana w sposób zrozumiały dla każdego.
Z książki m.in. dowiesz się:
- dlaczego warto posiadać strategię i jakie są jej elementy,
- czym jest pozycjonowanie marki, customer experience, user experience i brand visual identity,
- jak zrobić audyt własnych działań,
- jak określić wyróżniki swojej marki,
- czym jest UGC i jak szukać trendów do kampanii,
- czym są lejki sprzedażowe i jak je wykorzystać w social mediach.
Znajdziesz w niej również wiele przydatnych checklist typu:
- audyt profilu na Instagramie,
- pytania, na które trzeba odpowiedzieć, wybierając kanały społecznościowe służące komunikacji marki w mediach społecznościowych,
- jak budować społeczność i co powinno ją wyróżniać.
3. Ocena
To nie jest kolejna standardowa książka o strategii – zawiera wiele więcej przydatnych treści, wskazówek i przykładów, stricte pod kątem komunikacji. Autorka w sposób kompleksowy omawia strategię komunikacji B2B i B2C, dzięki czemu zbudowanie świadomej obecności marki w social mediach nie jest takie trudne.
Krok po kroku przeprowadza przez poszczególne etapy strategii – od pozycjonowania marki, analizy konkurencji, brand visual identity, dobór kanałów komunikacji, typy contentu i formaty treści, po budowanie społeczności i analitykę. Wartością dodaną są checklisty, które umożliwiają uporządkowanie wiedzy i zastosowanie ich w praktyce na własnym przykładzie.
4. Podsumowanie
“Strategiczne podejście do działania w social mediach” Anny Ledwoń-Blachy to książka, którą zdecydowanie polecam przeczytać – szczególnie osobom, które pragną zgłębić tajniki strategii komunikacji. To kompendium wiedzy na ten temat, połączenie teorii z praktyką. Dzięki niej zbudowanie marki w social mediach będzie proste i przyjemne.
Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Recenzje:
- „Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) Copywriting & Webwriting” A. Jabłońskiego
- „Content marketing” T. Stopki
- „Strategia komunikacji w social mediach” N. Oruby
- „Pisz. Publikuj. Działaj. Jak tworzyć skuteczne treści w internecie” K. Maciąg
- “Internet możliwości. O tym, jak wypromować firmę i zarabiać więcej, pracując mniej” W. Modzelewskiej