„Content marketing” T. Stopki

  • Tytuł książki: Content marketing. Dotrzyj, zainteresuj, zatrzymaj – sztuka pozyskiwania klientów za pomocą treści.
  • Autor książki: Tomasz Stopka
  • Wydawnictwo: POLTEXT
  • Rok wydania: 2017
  • Cena: 17 – 30 zł
  • Kategoria: content marketing

Kiedy postanowiłam kupić pierwsze książki branżowe, ta znajdowała się na drugim miejscu mojej listy. Przyciągnęła moją uwagę tematyką content marketingu, dobrymi opiniami, a także dwukolorową, ciekawą okładką. Byłam ciekawa, jak według Tomasza Stopki można wypromować swoją działalność w internecie poprzez content marketing.

1. Struktura

Książka składa się ze wstępu, sześciu rozdziałów, dodatku, słowniczka i podsumowania. W środku znajduje się wiele rysunków, punktacji i numeracji, które uzupełniają treści, a zarazem pomagają lepiej je zrozumieć. Całość jest utrzymana w kolorowych barwach.

Struktura książki jest logiczna i przemyślana, płynnie przechodzi od ogółu do szczegółu. Jej wyraźnie zaznaczone śródtytuły i nagłówki sprzyjają przejrzystości i czytelności tekstu, dzięki czemu łatwo się go czyta.

2. Treść

Książka jest napisana prostym i przystępnym językiem, ale niekiedy zbyt branżowym. Porusza najważniejsze kwestie content marketingu, przedstawia jego istotę i kolejne etapy powstawania treści. Pozycja zawiera także wiele wskazówek związanych z optymalizacją treści i potrzebnych w tym celu narzędzi.

Autor wypowiada się w pierwszej osobie liczby mnogiej, dzięki czemu może nawiązać bliższy kontakt z odbiorcami, spoufalić się z nimi. Ponadto Tomasz Stopka odwołuje się do swojego wieloletniego doświadczenia, co dodatkowo podnosi wartość książki.

Z książki można dowiedzieć się:

  • czym zajmuje się content marketing
  • co łączy content marketingu z pozycjonowaniem, SEO, PR czy analityką
  • jakie są założenia działań content marketingowych
  • jak tworzyć skuteczne treści i je mierzyć.

3. Ocena

Książkę przeczytałam z entuzjazmem, choć z lekkimi przerwami z powodu natłoku informacji. Dzięki niej rozszerzyłam wiedzę na temat działań content marketingowych, ale także usystematyzowałam już tą posiadaną. Według mnie pozycja jest skierowana zarówno do początkujących jak i średniozaawansowanych osób.

Dzięki książce można poznać zarówno podstawy content marketingu w teorii i praktyce, jak i ciekawe pomysły na stworzenie skutecznych treści wideo, inforgrafik czy innych form promocji w internecie. Jednakże niektóre informacje są zbyt ogólne i nie wyczerpują tematu, pozycja nie stanowi kompedium wiedzy. Jednak dzięki prostemu i przystępnemu językowi książkę czyta się przyjemnie i dość szybko.

4. Podsumowanie

„Content marketing” Tomasza Stopki to pozycja w całości poświęcona content marketingowi, głównie tekstom pod SEO. Książka zawiera wiele praktycznych porad i wskazówek, które można wykorzystać do promocji firmy, działalności w sieci, głównie pod kątem SEO. Można tu znaleźć odpowiedzi na podstawowe pytania związane z content marketingiem, analityką (głównie Google Analytics), a także na temat przydatnych narzędzi w tym zakresie.

Zatem jeśli zastanawiasz się nad pierwszą książką o content marketingu to naprawdę warto tą mieć u siebie na półce.

Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Recenzje:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *