„Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) Copywriting & Webwriting ” A. Jabłońskiego

  • Tytuł książki: Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) Copywriting & Webwriting
  • Autor książki: Artur Jabłoński
  • Wydawnictwo: HELION
  • Rok wydania: 2018
  • Cena: 19 – 35 zł
  • Kategoria: copywriting

Kilka miesięcy temu podjęłam decyzję o kupieniu pierwszej książki branżowej. Szukałam naprawdę długo, przejrzałam mnóstwo stron internetowych. W międzyczasie zaczęłam obserwować bloga Artura Jabłońskiego i zorientowałam się, że wydał własną książkę w kategorii „copywriting”. Przeczytałam o niej opinie i długo się nie zastanawiając – kupiłam ją. Czy było warto?

1. Struktura

Książka składa się ze wstępu, siedmiu rozdziałów, podrozdziałów oraz zakończenia. W środku gdzieniegdzie znajdują się rysunki, punktacje i numeracje, które uzupełniają treść i wpływają na estetykę. Całość jest utrzymana w barwach czarno – białych.

Struktura książki jest logiczna i przemyślana, płynnie przechodzi od ogółu do szczegółu. Widać, że autor świadomie zaplanował przebieg przekazywania wiedzy. Jest konsekwentny i zgodnie z udzielanymi przez siebie radami pisze konkretnym i prostym w odbiorze językiem.

2.   Treść

Książka jest napisana prostym i przystępnym dla każdego językiem. Tekst jest chwytliwy, wciągający i konkretny, bez tzw. „lania wody”. Wiedza jest przekazywana krok po kroku, to co pojawia się na początku książki – później zostaje rozwinięte.

Autor wypowiada się w drugiej osobie liczby pojedynczej, tak jakby mówił do kogoś, co jest oryginalnym i ciekawym pomysłem. Czasami przewiduje, co ktoś mógłby w danym momencie pomyśleć i odpowiada na to. Przykład:

Oszukałeś mnie, Artur. Wiedziałeś od początku, że ludzie nie czytają, a mimo to sprzedałeś mi książkę, która uczy pisania. Idę kręcić filmy o moich produktach na tle meblościanki. Podobno wideo sprzedaje.

Jesteś tu jeszcze? Uff. Nie zdążyłem Ci powiedzieć: odpowiednie ułożenie tekstu oraz sam wysokiej jakości tekst pomogą uporać się ze wszystkimi problemami związanymi z pobieżnym czytaniem (…).

Są to wtrącenia, które ożywiają i urozmaicają tekst. Dzięki temu nie jest nudno i monotonnie. Przyznam, że czasami Artur Jabłoński trafiał w moje myśli i wywoływało to mój uśmiech, ale też i zaskoczenie.

Z książki można się dowiedzieć:

  • jak ludzie przyswajają teksty, także reklamowe i w internecie;
  • jak pisać skutecznie i przystępnie dla odbiorcy;
  • jaka powinna być struktura tekstu;
  • jak używać języka korzyści;
  • jakie są przydatne narzędzia w copywritingu;
  • jak tworzyć skuteczne CTA.

3. Ocena

Książkę Artura Jabłońskiego o Copywriting & Webwriting przeczytałam jednym tchem, tak mnie wciągnęła. Znalazłam tu mnóstwo praktycznych wskazówek, o których nigdzie wcześniej nie słyszałam. Wyciągnęłam z niej naprawdę wiele przydatnych informacji i narzędzi, które pozwolą mi rozwinąć umiejętności pisarskie. Moim zdaniem jest to jedna z lepszych książek na temat copywritingu.

Spodobała mi się również logiczna i przemyślana struktura książki, widać, że nic nie jest tu bez przyczyny. Sam styl i dobór słów wywarł na mnie pozytywne wrażenie oraz spowodował, że chciałabym przeczytać jeszcze więcej. Czekam na kolejną książkę.

Uważam, że publikacja jest godna uwagi zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych copywriterów. Choć niektóre informacje wydają się dość oczywiste, nie zawsze się o nich pamięta. Jednego jestem pewna – jeszcze nie raz wrócę do tej pozycji.

4. Podsumowanie

„Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) Copywriting & Webwriting” A. Jabłońskiego to jedna z najlepszych książek w kategorii „copywriting”, gdyż bardzo mocno stawia na język korzyści i umiejętność pisania tak, by odwoływać się do potrzeb klientów. Jest to bardzo dobry poradnik dla początkującego i zaawansowanego copywritera, który chciałby nauczyć się pisać chwytliwe i skuteczne teksty sprzedażowe w Internecie. Pozwalają na to praktyczne wskazówki, które służą budowaniu warsztatu pisarskiego, a także rozbudowywaniu umiejętności tworzenia dobrych tekstów. Książka jest świetna nie tylko dla marketerów, ale także dla przedsiębiorców, którzy na co dzień komunikują się z klientami.

Zatem jeśli zastanawiasz się nad książką o copywritingu to tą naprawdę warto mieć u siebie na półce, Przyda się nie tylko w biznesie, ale wszędzie tam gdzie jest potrzeba pisania trafnych i konkretnych tekstów.

Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Recenzje:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *