Magazyn „Marketer+” – czy warto kupić?

  • Tytuł magazynu: Marketer+
  • Kategoria: marketing

Jesteś zainteresowany rozwojem w różnych dziedzinach marketingu? Chcesz zdobywać wiedzę od doświadczonych praktyków? W takim razie przeczytaj moją recenzję i sprawdź, czy magazyn „Marketer+” zaspokoi Twoje potrzeby.

Od jakiegoś czasu rozważałam zakup egzemplarza jednego z dostępnych branżowych magazynów, by następnie podjąć decyzję o ewentualnej prenumeracie rocznej. Mój wybór padł na „Marketer+”, gdyż czytałam o nim dobre opinie, a poza tym artykuły na stronie internetowej wydawały mi się interesujące. Początkowo kupiłam pakiet, w skład którego wchodziły 2 numery magazynu oraz książka „Skuteczna reklama na Facebooku”. Szybko jednak uznałam, że przetestuję prenumeratę roczną w wersji drukowanej i zobaczę, jak mi się sprawdza w praktyce.

Wybrana przeze mnie opcja składa się z 6 pełnych wersji kolejnych numerów magazynu. Co ważne, jeden numer wydawany jest co 2 miesiące i zawiera ok. 130 stron.

1. Struktura

Struktura wszystkich egzemplarzy jest bardzo podobna: zawsze zawierają felietony oraz wywiady przed właściwym tematem danego numeru, a także często ciekawe tematyczne dodatki. Są bogate w przykłady, rysunki, tabelki, wykresy oraz checklisty. Najważniejsze treści są zaznaczone w wyróżniających się ramkach. Całość jest utrzymana w szerokiej gamie kolorystycznej, co z pewnością wpływa na przejrzystość materiałów.

Przy każdym artykule umieszczona jest informacja:

  • kim jest autor bądź autorzy artykułu (imię i nazwisko, zdjęcie, zajmowane stanowisko, dane kontaktowe)
  • czego można się z niego dowiedzieć (w postaci bulletów).

2. Treść

Po przejrzeniu kilku numerów magazynu „Marketer+” zauważyłam, że każdy z nich poświęcony jest zupełnie innemu tematowi (1 numer = 1 temat) np. content marketingowi, analityce czy marketingowi odpowiedzialnemu społecznie. Artykuły, poza niezbędną wiedzą teoretyczną, zawierają również mnóstwo przykładów, praktycznych wskazówek oraz odnośników, gdzie można przeczytać więcej na dany temat. Najważniejsze informacje są podsumowane w specjalnych ramkach, dzięki czemu doskonale wiadomo, na co należy zwrócić szczególną uwagę.

W części wydań można również znaleźć sekcje typu „Marketing od kulis”, „Zdaniem marketera / marketerki”, czy „Case study”. Omawiane są w nich konkretne przykłady krok po kroku, dzięki czemu można poznać działanie danej marki bądź kampanii od środka. Oznacza to jeszcze więcej praktycznej wiedzy od doświadczonych marketerów.

W „Marketer+” wypowiadają się m.in.:

  • Franciszek Bazyli Georgiew,
  • Daniel Kotliński,
  • Łukasz Kosuniak,
  • Patrycja Górecka-Butora,
  • Jerzy Bralczyk,
  • Kamil Mirowski.

W magazynach, poza merytorycznymi artykułami, gdzieniegdzie znajdują się również reklamy w postaci ciekawych wydarzeń branżowych (np. szkolenia i kursy online Marketer+, konferencje typu #LinkedInLocalVirtual) oraz informacje o ciekawych bezpłatnych e-Bookach (np. „Jak mądrze przenieść swój biznes do internetu”). Dzięki temu można zawsze być ze wszystkim na bieżąco.

3. Ocena

Magazyny zawierają mnóstwo zróżnicowanej, praktycznej wiedzy. Czyta się je przyjemnie, jednak ze względu na natłok nowej wiedzy, nie da się jednym tchem – warto wracać do poszczególnych artykułów, by na spokojnie je przyswoić. Co ważne, publikacje zawierają liczne przykłady i wskazówki, co dodatkowo umożliwia przełożenie teorii na praktykę.

Ich wartością jest również bogata kolorystyka (zazwyczaj w książkach spotyka się czarno-białe rysunki, co moim zdaniem mija się z celem w momencie, gdy w tekście np. omawia się ich kolory), sekcje typu „Marketing od kulis”, „Zdaniem marketera / marketerki” czy „Case study”, ciekawe tematyczne dodatki, a także możliwość spojrzenia na dany temat z różnych perspektyw. Każdy zawsze znajdzie coś dla siebie, choć wiadomo, że czasem tematyka danego numeru może nie podpasować.

Mimo to, warto zainteresować się prenumeratą, gdyż dzięki niej można zdobyć wszechstronną wiedzę z zakresu marketingu. Jest to szczególnie istotne dla początkujących marketingowców, choć niestety cena może zniechęcać (nie każdy może sobie pozwolić na takie wydatki). Szkoda, że nie ma specjalnej zniżki np. dla studentów, ale kto wie.. może kiedyś się to zmieni?

Od strony technicznej prenumerata jest dość przyjemna. Pierwszy numer otrzymałam kurierem, zaś następne listem zwykłym za pośrednictwem poczty polskiej. Wiem od redakcji, że wysyłka zazwyczaj odbywa się w drugiej połowie okresu jego obowiązywania, tzn. wydanie listopad-grudzień jest dostarczane pod koniec listopada / na początku grudnia, co rzeczywiście mogę potwierdzić po otrzymaniu kilku egzemplarzy (otrzymywałam je mniej więcej w tym okresie). Uważam również, że nowy numer co 2 miesiące jest jak najbardziej ok – w tym czasie można na spokojnie przeczytać wszystkie artykuły.

4. Podsumowanie

„Marketer+” to magazyn branżowy dedykowany zarówno początkującym, jak i zaawansowanym marketingowcom. Jest to sprawdzone i wiarygodne źródło wiedzy – wypowiadają się w nim najlepsi praktycy z branży. Artykuły są jednak napisane przystępnym, zrozumiałym dla każdego językiem, zatem nie musisz się obawiać, że będą one dla Ciebie za trudne (sama miałam takie obawy, ale na szczęście się nie potwierdziły). Jestem zadowolona z prenumeraty i nie żałuję, że się na nią zdecydowałam.

Jeśli nadal masz wątpliwości, czy kupić magazyn, to zajrzyj na stronę Marketer+ do zakładki „Baza wiedzy” i przeczytaj dostępne artykuły.

Materiał powstał we współpracy z „Marketer+”.

Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Recenzje:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *