„E-commerce w praktyce. Lekcje skutecznej sprzedaży online”

  • Tytuł książki: E-commerce w praktyce. Lekcje skutecznej sprzedaży online
  • Wydawnictwo: Marketer+
  • Rok wydania: 2019
  • Kategoria: e-commerce

Pracujesz w e-commerce? Masz swój biznes? A może po prostu interesuje Cię funkcjonowanie sklepów internetowych? Każdy powód jest dobry, by sięgnąć po książkę „E-commerce w praktyce. Lekcje skutecznej sprzedaży online”. Przeczytaj recenzję i sprawdź, czy warto ją kupić.

1. Struktura

Książka składa się ze wstępu, 4 rozdziałów oraz 51 podrozdziałów (zarówno krótszych, jak i dłuższych). W środku znajdują się zaledwie dwa obrazki: „Leniwca, który skończył medycynę” oraz „Kota w jacuzzi z kawy”. Poza tym tekst jest pisany ciągiem, choć najważniejsze rzeczy są wyboldowane bądź wypunktowane, co zdecydowanie wpływa na czytelność. Pozycja jest w całości poświęcona case studies konkretnych marek z branży e-commerce.

2. Treść

„E-commerce w praktyce. Lekcje skutecznej sprzedaży online” to praktyczny poradnik, w którym najlepsze sklepy internetowe w Polsce dzielą się swoim wieloletnim doświadczeniem z branży. Wśród nich znajdują się m.in.: Answear, Grupa Domodi, Decathlon Polska, Inter Cars SA, Coffeedesk, Burda International Poland, Morele.net oraz Wojas SA.

Z książki dowiesz się m.in.:

  • na co zwrócić uwagę podczas prowadzenia małego sklepu internetowego
  • jak skutecznie przyjmować reklamacje
  • czy i jak współpracować z influencerami w ramach sprzedaży
  • jakie są kluczowe kompetencje w e-commerce 2020-2025
  • jak zmniejszyć liczbę zwrotów oraz koszty ich obsługi
  • jakie są najnowsze trendy w e-commerce
  • jakie są najskuteczniejsze działania, największe wyzwania oraz plany rozwoju w branży.

3. Ocena

Książkę czyta się szybko i przyjemnie. Jej ogromną wartością są wypowiedzi 45 ekspertów z branży e-commerce, w których udzielają innym ikomersiakom bezcennych lekcji i wskazówek. Na bazie ich doświadczenia można zatem uniknąć bezsensownych błędów i kosztów. Każda lekcja to jeden podrozdział opracowany przez autora-praktyka (podane jest jego imię i nazwisko, zajmowane stanowisko w firmie oraz zdjęcie). W środku znajduje się wiele przykładów oraz praktycznych wskazówek, które są odpowiednio wyróżnione.

Według mnie niektóre podrozdziały mogłyby być jednak znacznie dłuższe – część z nich zajmuje bowiem zaledwie jedną czy dwie strony, a to zdecydowanie za mało. Warto przedstawić dany temat kompleksowo, najlepiej z różnych perspektyw. Zdecydowanie na plus merytoryczna wiedza, trendy, a także kulisy branży. Wartością dodaną jest zaprezentowanie ciekawych branżowych inicjatyw, takich jak „kawka o eCommerce” czy blog ekomersiak.pl.

4. Podsumowanie

Nie ma wątpliwości, że „E-commerce w praktyce. Lekcje skutecznej sprzedaży online” to kompendium wiedzy na temat sklepów internetowych. To idealna pozycja przede wszystkim dla zaawansowanych ikomersiaków. Jeśli chodzi o początkujących, to mam pewne wątpliwości – eksperci stosowali branżowe słownictwo, ale nie wszystko wyjaśniali np. czym jest CSS, API czy SaaS (trzeba samemu poszukać). Mimo to uważam, że książka jest naprawdę warta uwagi.

Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Recenzje:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *