„PR w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji” M. Śliwińskiej

  • Tytuł książki: Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się
  • Autor książki: Monika Kaczmarek-Śliwińska
  • Wydawnictwo: Difin
  • Rok wydania: 2015
  • Cena: 41 – 58 zł
  • Kategoria: public relations

Kolejną książką o public relations, którą przeczytałam po „Public relations” W. Budzyńskiego i „Etyka w zawodzie specjalistów PR” E. Hope była „PR w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji” M. Śliwińskiej. Czy książka przypadła mi do gustu?

1. Struktura

Książka składa się z wykazu skrótów, wstępu i 5 rozdziałów. Tekst jest ciągły, urozmaicony wykresami, tabelami, rysunkami oraz wieloma praktycznymi case study. Całość jest utrzymana w barwach czarno-białych.

Struktura książki jest uporządkowana. We wstępie autorka tłumaczy podstawy, czyli czym jest branża public relations, zarządzanie, organizacja i sytuacja kryzysowa. W dalszej części „PR w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji” M. Śliwińskiej te pojęcia zostają znacznie rozwinięte m.in, czym charakteryzują się sytuacje kryzysowe i jak przebiegają.

2. Treść

Pozycja Moniki Kaczmarek-Śliwińskiej to książka, którą powinien przeczytać każdy, kto zajmuje się promocją organizacji. W każdym przedsiębiorstwie może zdarzyć się sytuacja kryzysowa (SK) i należy wtedy wiedzieć, jak postępować. „PR w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi w organizacji” opisuje krok po kroku jakie są fazy, cechy i typy SK, a także jak się przygotować gdy nadejdzie. Książka jest napisana prostym językiem, choć niekiedy zbyt branżowym.

Z książki można m.in. dowiedzieć się:

  • Czym charakteryzuje się sytuacja kryzysowa, jej fazy i typy
  • Jak zaplanować działania podczas SK i po niej
  • Jak komunikować się z mediami i otoczeniem podczas SK
  • Czy warto prowadzić badania w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi

3. Ocena

Książka stanowi kompedium wiedzy na temat zarządzania sytuacjami kryzysowymi. Przeprowadza przez każdy jej etap i wyjaśnia na przykładach konkretne elementy. Tabelki, rysunki i wykresy pomagają przyswoić wiedzę i zebrać najważniejsze treści. Tak samo praktyczne case study, które są prawdziwymi przykładami takich sytuacji.

Bardzo dobrym pomysłem było umieszczenie wykazu skrótów na poczatku książki, gdyż są często wykorzystywane w treści. Pomaga to lepiej zrozumieć i przyswoić materiał. Książka jest przejrzysta, widać że dobrze przemyślana.

4. Podsumowanie

Książka „PR w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji” M. Śliwińskiej jest książką, którą zdecydowanie warto mieć w swojej biblioteczce. Jak już napisałam wcześniej: w każdym przedsiębiorstwie może zdarzyć się sytuacja kryzysowa (SK) i należy wtedy wiedzieć, jak postępować. Dzięki tej książce można dowiedzieć się wszystkiego na temat tego, jak należy przygotować się do takiej sytuacji.

Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Recenzje:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *