- Tytuł książki: Strategia komunikacji w social mediach
- Autor książki: Norbert Oruba
- Wydawnictwo: Onepress
- Rok wydania: 2022
- Kategoria: social media, komunikacja
Social media są doskonałym miejscem do budowania zarówno marki osobistej, jak i firmowej. Istnieje wiele materiałów na ten temat, w tym książka “Strategia komunikacji w social mediach” autorstwa Norberta Oruby. Jeśli zatem interesuje Cię ta tematyka, koniecznie przeczytaj moją recenzję i sprawdź, czy warto kupić tę pozycję!
1. Struktura
Książka składa się ze wstępu, 5 rozbudowanych rozdziałów i zakończenia. Jest napisana tekstem ciągłym, gdzieniegdzie rozdzielonym ilustracjami (wykresami, wycinkami w formie przykładów). Struktura pozycji “Strategia komunikacji w social mediach” jest doskonale przemyślana – rozdziały są podzielone na kilka rozbudowanych podrozdziałów, autor płynnie przechodzi od jednego tematu do drugiego – zachowany jest ciąg logiczny. Co ważne, przed każdym rozdziałem pojawia się informacja, czego konkretnie można się z niego dowiedzieć.
2. Treść
Książka, mimo iż zawiera branżową terminologię, jest napisana lekkim, prostym językiem przystępnym dla każdego. Stanowi połączenie wiedzy teoretycznej i praktycznej. Krok po kroku przeprowadza przez strategię komunikacji w social mediach.
Autor książki, Norbert Oruba, m.in. tłumaczy:
- czym jest analiza SWOT,
- czym są cele SMART,
- jak zbudować Buyer Personę,
- jak opracować harmonogram publikacji,
- jakie treści warto publikować w social mediach,
- jak działają poszczególne kanały społecznościowe,
- z jakich narzędzi warto korzystać.
3. Ocena
Pierwsza myśl po przeczytaniu całej książki – krótko, prosto, zwięźle i na temat. Dzięki niej można na spokojnie usystematyzować posiadaną już wiedzę, ale też ją uzupełnić. Warto jednak zaznaczyć, że niektóre zawarte w niej tematy były już niejednokrotnie omawiane w innych branżowych pozycjach m.in. charakterystyka poszczególnych kanałów społecznościowych, przegląd najpopularniejszych formatów czy reakcja na kryzysy w social mediach. Mimo to książka jest wartościowa i gromadzi całą potrzebną wiedzę na temat komunikacji w social mediach w jednym miejscu.
Autor Norbert Oruba stara się jak najszerzej przedstawić poruszaną problematykę i odpowiednio ją zobrazować – stawia na przedstawienie konkretnych przykładów np. kampanii w social mediach. Przybliża najważniejsze zasady działania w social mediach, udziela wielu praktycznych wskazówek, a tym samym pomaga zbudować silną markę.
4. Podsumowanie
„Strategia komunikacji w social mediach” N. Oruby to pozycja, którą warto przeczytać – w prosty i przyjemny sposób wprowadza w tajniki dobrego marketingu w social mediach. Mimo iż autor wielokrotnie odwołuje się do biznesu, to jednak osoby prowadzące swoją markę osobistą też będą w stanie wdrożyć zdobytą wiedzę.
Pozycja ta – według mnie – jest skierowana głównie do osób początkujących, choć te bardziej zaawansowane z pewnością znajdą w niej coś ciekawego, inspirującego.
Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Recenzje: