Niewątpliwie Instagram podąża za trendami i potrzebami swoich odbiorców. W ostatnim czasie, bowiem, pojawiły się nowe, ciekawe funkcje. Niektóre są już dostępne w Polsce, a na niektóre trzeba jeszcze trochę poczekać. Jeśli chcesz wiedzieć o jakie nowe funkcje na Instagramie chodzi – koniecznie przeczytaj ten artykuł.

Instagram Reels (rolki)

Narzędzie podobne do TikToka, póki co dostępne w wybranych krajach. Można je znaleźć w Instastory obok “Live” i “Story”, umożliwia nagrywanie 15-sekundowych wideo wraz z muzyką. Posiada takie funkcje jak zwalnianie, przyspieszanie, dodawanie efektów AR, a także timer i odliczanie. Co ważne, pozwala na używanie swojego utworu bądź wykorzystanie jednego z biblioteki Instagrama. Narzędzie będzie można znaleźć zarówno w zakładce na profilu, jak i “Eksploruj”.

Instagram Shop

Funkcja jest przede wszystkim przydatna dla marek. Od pewnego czasu mogą one oznaczać swoje produkty oraz ceny w postach i Instastories, ale sam zakup odbywał się jedynie przez stronę internetową. Teraz Instagram wprowadza na pasku nawigacyjnym sekcję “Shop”, dzięki której zakupy będzie można wykonać bezpośrednio w aplikacji. Będzie to przestrzeń do stworzenia własnego sklepu oraz sposób na dotarcie do nowych klientów.

W ramach zakupów na Instagramie można publikować wyróżnione produkty w postach organicznych i relacjach albo umożliwić wyszukiwanie produktów przy użyciu karty “Szukaj” i “Eksploruj”. Klient po kliknięciu znacznika produktu w poście bądź naklejki w Instastories zostanie automatycznie przeniesiony do strony z opisem produktu.


Zobacz również:


Nowy wygląd statystyk

Instagram zaktualizował także niedawno wygląd statystyk. Od teraz umożliwiają one pogłębioną analizę prowadzonych działań. Przede wszystkim nie ma już podziału na trzy zakładki: zawartość, aktywność i grupę odbiorców. Dane te są dalej dostępne, jednak w innym miejscu. Obecnie mamy do wglądu poniższe sekcje:

  • Liczba kont, do których udało się dotrzeć
  • Interakcje dotyczące materiałów
  • Łączna liczba obserwujących.

Jakiś czas temu przygotowałam oddzielny wpis na temat statystyk na Instagramie. Ostatnio zaktualizowałam go i opisałam wszystkie zmiany.

Proponowane posty

Zaszły również zmiany na stronie głównej aplikacji. Do niedawna na feedzie wyświetlały się tylko posty osób, które obserwujemy oraz posty sponsorowane. Obecnie po przejrzeniu ostatniej aktywności pojawiają się proponowane posty osób, których nie obserwujemy, a według algorytmu mogą nam się spodobać. Posty te są powiązane z tematyką profili, które obecnie obserwujemy. Pozwala to na odkrycie nowych, ciekawych kont.

Nowe fonty i przypinanie komentarzy

Na Instagramie pojawiły się również takie funkcje jak nowe fonty i przypinanie komentarzy. Za pomocą dziewięciu czcionek można łatwo bez zewnętrznych aplikacji uatrakcyjnić swoje Instastories. Wystarczy wejść w tworzenie relacji, dodać zdjęcie, kliknąć w pisak na górze, a następnie przewijać dostępne fonty.

Przypinanie komentarzy zaś pozwala kontrolować dyskusję pod postem. To kolejny krok do walki z hejtem i negatywnymi komentarzami pod wpisami. Funkcję tą można w ciekawy sposób wykorzystać do angażowania swoich odbiorców. Przede wszystkim umożliwia ona wyróżnianie ciekawych komentarzy, najczęściej pojawiające się pytania (ułatwia znalezienie odpowiedzi) oraz najaktywniejszych użytkowników. Aby skorzystać z tej funkcji i przypiąć maksymalnie trzy komentarze wystarczy przesunąć palcem w lewo (iOS) bądź przytrzymać palcem komentarz (Android) i kliknąć pinezkę. W ten sam sposób można go też odpiąć. Wyróżnione komentarze będą się pojawiać na samej górze pod postem.

Napisy

Od pewnego czasu na Instagramie pojawiła się również możliwość generowania automatycznych napisów w IGTV. W szczególności opcja ta ma na celu zwiększenie dostępności do treści osobom niesłyszącym. Jednakże napisy nie zawsze mogą być adekwatne do nagrania, gdyż będą tworzone przez sztuczną inteligencję. Zatem ich poprawność w głównej mierze będzie zależeć od słyszalności i jakości nagrania. Na stories zaś pojawiła się funkcja umożliwiająca tworzenie animowanych napisów.


Przeczytaj także inne wpisy z kategorii social media:

O autorze

Jestem Specjalistką ds. marketingu, pasjonatką kreatywnego contentu i skutecznej komunikacji. W marketingu działam od 2019 roku.

Uczę, jak tworzyć skuteczny content oraz rozwijać markę.

Ze mną rozwiniesz swoją markę!